Za wypadek w pracy uznaje się wszystkie sytuacje, w których pracownik, podczas wykonywania obowiązków służbowych doznał urazu. Do tej kategorii, zalicza się oczywiście również wypadek śmiertelny w pracy – wtedy o odszkodowanie z OC pracodawcy, pracodawcy czy od towarzystwa ubezpieczeniowego ubiegać się mogą bliscy pracownika.
Za wypadek w miejscu pracy uznaje się:
- sytuacje, w których pracownik wykonuje bezpośrednie polecenia swojego pracodawcy,
- działania podejmowane przez pracownika samodzielnie, ale mieszczące się w ramach obowiązków służbowych.
Jeśli przydarzył Ci się wypadek w pracy, odszkodowanie nie zostanie Ci przyznane automatycznie. Konieczne będzie, byś złożył wniosek o odszkodowanie z tytułu wypadku przy pracy.
To, jak potoczy się postępowanie w razie wypadku przy pracy zależy m.in. od:
- okoliczności wypadku – tego, jak sytuację oceni inspektor BHP i co było przyczyną tego, że wypadek nastąpił,
- posiadanych przez pracodawcę zabezpieczeń – jeśli dysponuje on np. polisą OC, a wydarzył się wypadek w pracy – odszkodowanie z OC pracodawcy będzie jednym z możliwych do uzyskania świadczeń,
Postępowanie MUSI uwzględniać sporządzenie protokołu powypadkowego! Upewnij się, że powstał!
Co jeśli protokół powypadkowy nie został sporządzony?